Stepan píše:Tupouny a neodpovědné lidi je nutné PŘINUTIT, aby byli opatrní, je kvůli nim nutné vymyslet právní předpis, pak je KONTROLOVAT a POKUTOVAT, když předpis nedodržují.
Na neodpovědného, blbého nebo šíleného člověka nemůžete být hodní a spoléhat se na jeho odpovědnost. Na něj musíte být zlí a nutit ho a kontrolovat. Jinak to prostě nejde...
...
Škoda, že se útoky a dopady jednání neodpovědných tupounů nesoustředí pouze na ty liberální dementy, kteří se bijí o jejich osobní práva a brojí proti regulaci a "zbytečným omezujícím zákonům", ale i na ty ostatní.
Ještě že tu máme takové odborníky, ti hned mají řešení - vymyslíme další předpis a budeme na psychicky nemocné zlí.
Stepane, představ si, že si uvědomíš, že to možná nemáš v hlavě v pořádku. Když bude systém nastavený tak, že tě jako nemocného bude pronásledovat a bude na tebe zlý, sebere ti řidičák, zbroják, připraví tě o práci - půjdeš sám od sebe navštívit lékaře, nebo svůj problém budeš o to víc skrývat ?
Analogie: Včera jsem něco popil, dnes jedu autem, říkám si možná mám zbytkáč. Hádej jestli zastavím u nejbližší hlídky PČR a požádám je sám od sebe, zda by mě nechali pro jistotu dýchnout, nebo zda se budu naopak snažit splynout s davem ?
S tím alkoholem už to tady máme - nesmyslně drakonické předpisy už tu jsou a má to nějaký vliv ? Nemá. V EU je 10% smrtelných dopravních nehod spácháno pod vlivem alkoholu, přitom tam věšinou měli nebo mají povoleno 0,5 promile, což je racionální konzervativní limit, který má nějaké opodstatnění. U nás a některých dalších postkomunistických zemích máme díky lidem jako jste vy a pan Huml legislativně nastaveno zcela nesmyslných 0,0 promile a nehod tu máme taky cca 10%.
Drakonizace neměla a nemá na počet nehod vliv. To lze ukázat i na Norsku, kteří zavedli limit na alkohol jako první v Evropě, relativně nedávno ho dokonce snížili na technickou nulu (0,2 promile) a stejně tam mají 20 procent smrtelných nehod pod vlivem, ikdyž nad limtem tam řídí, podobně jako u nás, méně než 1% řidičů. A pokuty tam nemají malé. Taky to lze ukázat na Maďarsku, kde taky mají povoleno "0" a stejně tam má alkohol v krvi 3x víc řidičů, než u nás.
Mimochodem Velká Británie a Malta mají dosud limit 0,8 promile, protože přesně to je hranice, od které alkohol skutečně začíná mít zásadní vliv na schopnost řídit auto. A jako na potvoru zrovna ve Velké Británii a na Maltě umírá na silnicích celkově velmi málo lidí (přepočteno na počet obyvatel) a třeba Maďarsko je na tom podobně jako ČR, ikdyž je tam připitých 3x víc řidičů, než u nás.
Opatřené vymýšlená užitečnými idioty prostě nefungují. A idioti místo aby zkusili opatření vyhodnocovat, tak by furt jenom něco zakazovali a regulovali s bohorovným klidem ignorujíc, že:
1) zpětná vazba (vyhodnocení) je základem každé fungující regulace.
2) každé reguklační opatření má nějaké nežáducí vedlejší důsledky, které mohou být škodlivější než to, před čím má regulace chránit a proto je potřeba je brát při návrhu regulací v úvahu.