Tenifer


Debata o pistolích GLOCK

Uživatelský avatar

Příspěvky: 1190

Registrován: pát 05.8.2005, 15:16

Bydliště: Slovensko

Příspěvek od cybernetic » úte 08.8.2006, 13:43

Ivoshek
:)
Glock 17 3rd., sa.24, sa.58V,sa.58P, sa.61
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1277

Registrován: stř 05.7.2006, 17:10

Zbraň: Glock 17 Gen4

Bydliště: Praha

Příspěvek od para » úte 08.8.2006, 14:13

Ivoshek:
Naprostej souhlas. Přiznám se že nejsem technickej typ a že takovýdle věci sou pro mě špaňalská vesnice, nicméně mě docela zajímaj a díky vašim příspěvkům ( hlavně p. Gerstenbergera ) jsem si tak zhruba udělal představu what´s go, což se nedá říct o příspěvcích pana Šalamouna. :wink:
"Only the dead have seen the end of war."

Příspěvky: 3

Registrován: pon 07.8.2006, 16:27

to ivoshek

Příspěvek od Jan Gerstenberger » stř 09.8.2006, 10:27

Sorry, já moc nejsem odborník na pistole, takže nevím, jestli moje odpověď trefí hřeb na hlavu: po teniferaci (obecně karbonitridaci, tedy i v plynu) vznikne na povrchu vrstva 5 - 20 mikronů, u výše legovaných ocelí spíše 5, u např 12050 mohu téměř s jistotou garantovat 20 mikr. U materiálů pro pistole to bude spíše 5 - 8 mikr. Pokud bych věděl materiál, mohu odhadnout sílu vrstvy. Jelikož se do povrchové vrstvy dostane pár atomů uhlíku a dusíku, naroste i objem a to o 30-50%, tzn. při max. hodnotách se sníží světelnost o 4 mikr. Jak říkám, nevím jaký to má význam pro funkci pistole, ale obecně se to ví a určitě to ví i Glock a většinou se s tímto přídavkem počítá při konstrukci dílce (tedy dílec se musí adekvátně menší vyrobit, aby pak po teniferaci měl konečné rozměry). Pokud je teniferace provedena správně, nedochází k odlupování sloučeninové vrstvy. Na rozdíl např. od boridování, kdy jsou na metalografickém výbrusu jasně vidět jehlice boridů, které jsou "zaseknuté" do materiálu, sloučeninová vrstva je součástí povrchové vrstvy. Neleží na dílci, ale je prorostlá dovnitř. To je také výhoda oproti galvanice, kdy dochází často k odlupování galva