tom: tak jsem konečně vše změřil, vše měřeno na úplném konci spouště, hodnoty jsem přepočítal, tak aby poloha spouště originálu byla 0 mm. Ostatní hodnoty se odvíjí od této polohy. Vše jsem měřil cca 3-5x. Mezi ZEV stříbrnou a ZEV černou spouští je rozdíl v úpravě táhla spouště jak je v jedné z mých předchozích odpovědí v tomto vlákně. Úpravou se zkrátil reset, spoušt má ale strmější náběh, ale hodnota odporu při spuštění je při stejných pružinách stejná. U ZEV černá je náběh plynulejší, ale reset o chlup delší. Po dlouhé době jsem namontoval origo spoušť s 2,5 kg stojinou a byl to docela šok
, jak funguje. U obou ZEV je z tabulky vidět možnost nastavení propadu spouště, po spuštění se dráha spouště v podstatě zastaví, u ZEV stříbrná po 0,2 mm, u ZEV černá po 0,5 mm od spuštění (ZEV černé by šla ještě trochu doseřídit).
Ještě vysvětlivky mých pojmenování v tabulce:
maximální stisk - u originálu je 0 mm, je tím myšleno poloha spouště stisknuté nadoraz.
Nataženo - poloha koncespouště při natažení vzhledem k poloze 0 mm, tzn. maximální stisk origo spouště.
Bod resetu - dráha od maximálního stisknutí zpět až spoušt resetuje.
Bod spouštění je jasný.
Reset od spuštění - to je vzdálenost vypočítaná z hodnot z tabulky. U originálu s 2,5 kg stojinou je nejmenší, je to logické, stojiny "2 kg" mění páková poměr spoušťového mechanismu a zmenšují odpor spouště, ale zvětšují chod. ZEV spoště toto řeší seřizovacími šroubky, kterýmy se chod spouště omezí z obou stran. Ale originál nemá po spuštění omezení, takže spoušť se propadne zbytečně dál, ZEV v podstatě odstraní mrtvý chod po spuštění,pokud se tak nastaví. U originálu je vidět, že po spuštění je chod spouště ještě dalších 3,8 mm, proto je tím pádem reset 4,5 mm a to je jeden z problémů origošu. No a z druhé strany - namáčknutí spouště to je u origo hodně dlouhý, origo spoušť je o 6 mm víc vepředu a o těch 6 mm je delší namáčknutí.