Příspěvek
od Shi » pát 01.2.2008, 10:58
Mistral: Byl to naštěstí jen lokální plátek regionálniho významu. Výše uvedený text je jen příklad. V originále nešlo o motor, křečky a veverky. Šlo o novou technologii a místo veverek a křečků tam nakonec byl ve skutečnosti chlast. PDFko nepostnu, protože by z toho kamarád ani jeho zaměstnavatel radost neměli. Ale můžu tě ujistit, že výsledek byl podobně zábavný jako křečci a veverky.
---
Média měří všem stejně ? No možná. Já to vidím tak, že média si najdou nějakou snadnou obět, jejíž slabost se projeví tak, že je ochotna s médii komunikovat a obhajovat se. Když média zaútočí na někoho, kdo je více nebo méně slušně pošle do pr... a dál se s nimi nebaví, tak kauzu nechají být, protože by to bylo moc práce.
Takže takové nekomunikativní stálice skandálů jako byli Igor Němec a Jan Kavan byly a jsou dlouhodobě tolerování, stejně jako je tolerována např. prapodivná směnka, která protekla mezi firmou současného premiéra a firmou, která má od státu miliardové zakázky. Na druhou zcela směšné sociální dávky pro naivně komunikativního Čunka se na titulcích objevují s neotřesitelnou pravidelností, protože Čunek se provinil především tím, že se s novináři o svých aférách vůbec baví.
Jiný problém - Vladimír Dlouhý již počátkem 90. let přišel s ideou podpořit kvalitní české výrobce (kampaň Czech Made) tak, aby lidé kupovali kvalitní domácí produkty před srovnatelně kvalitním dovozem. Smyslem pochopotelně bylo podpořit domácí výrobce, podpořit obchodní bilanci a také informovat veřejnost, že nákupem domácího produktu podpoří domácí ekonomiku a tím vlastně sami sebe, zatímco nákupem z dovozu podpoří své konkurenty.
Tuto jeho aktivitu novináři pohřbili tím, že ji usilovně zesměšňovali tak dlouho, až nad ní slunce zapadlo. Zesměšňili něco, co nepochopili, a to i přes to, že v mnoha jiných zemích podobě patriotická kampaň úspěšně funguje. Za pár let na to měla ČR obchodní deficit jako hrom. Ne že by novináři za deficit mohli, ale svůj podíl na něm měli a mají.
-----
"Novináře dělím do dvou skupin. Tou první skupinou jsou normalizační komunistická práčata. Tento typ pokládám za novinářské prostitutky a hluboce jimi pohrdám. A pak je druhý typ novinářů. A to nejsou jen hlupáci, to jsou sebevědomí hlupáci, kteří píší o všem a nerozumějí ničemu. A tito hlupáci spolu s novinářskými kurvičkami vytvářejí mediální prostředí v této zemi."
(Milos Zeman, MF Dnes, 12. 6. 2002)