Stepan: To je zajímavé (a humorné) -- shoduji se s Tebou naprosto v tom, že tzv. rovnost lidí je nejen nesmysl, ale dokonce neštěstí pro společnost a pro její směřování, a zároveň se s Tebou rozcházím naprosto v tom, co z toho plyne např. pro přístup ke zbraním (ale i pro jiné otázky).
Domnívám se ovšem, že chyba je (jak jinak
) na Tvé straně -- odstranit onu absurdní a lživou rovnost totiž nelze tak, že a priori -- nějakou komisí nebo nějakým "odborným" vyšetřením (píši to v uvozovkách, protože specielně u psychologů o žádné odborné vyšetření nejde a jít nemůže, protože v tomto
nejsou kvalifikováni; ti z nich, kteří jsou poctiví, to sami přiznávají, ti ostatní jsou šarlatáni) -- stanovíš, kdo patří do vyšší vrstvy (např. těch majících nárok na zbraň) a kdo do nižší (nárok nemajících). Nelze to proto, že to vychází z jiného fiktivního předpokladu, totiž že někde nějak vezmeš (buď Ty osobně nebo někdo jiný "moudrý") ty dokonalé lidi, již vyberou další dokonalé do těch komisí, které budou rozhodovat spravedlivě a nezaujatě a poctivě...
Zkrátka a dobře, jde jen o další variantu sociálního inženýrství, o další pokus vytvořit "předvoj" společnosti, který ji povede k "lepším zítřkům". Jak takové zítřky vypadají v reálu, jsme se již opakovaně přesvědčili: v Osvětimi, v gulagu, v Kambodži, na Thien-An-Men...
Dle mého skromného mínění jediným způsobem, jak takovou stratifikaci zajistit, je a priori u každého (pokud samozřejmě nejde o vysloveně medicínský případ, o nějakého zjevného psychopata apod.) předpokládat, že je dobrým, že tedy má např. na tu zbraň nárok, a přísně trestat to, když prokáže, že u něho to neplatí. Trestat nejen nějakým vězením, ale právě i propadem do nižší společenské třídy, a to na dobu neurčitou, až do
prokazatelného napravení (obrácení se). Avšak dokonce i to by se muselo zavádět pomalu a po etapách, nikoli naráz, vzhledem k marasmu, jaký panuje v myslích soudců a obecně celé kulturní společnosti.