Stránka 2 z 2

Napsal: pát 21.12.2007, 9:16
od FRENKY
...a to se nezmiňuju o obyčejných uživatelích. Mám jich tu přes 140 a každý den by vydal na samostatnou knihu.
Jen namátkou:
- v cele fabrice vypnula elektřina (sněhová kalamita) a UPSky začly vypínat servery a zastavovat síť. V tom mi volá user (kterému notebok jel na baterku), že se nemůže dostat do informačního systému a at s tím něco udělám. Po odpovědi že nejde elektřina mi jen suše oznámil "já vím ale šak mě počítač jde"
Že má ale zhasnutý celý kancl mu zřejmě nevadilo

- uživatelka mi volá, že ji nejde internet a že už dvacet minut čeká než se ji načte stránka a nic.
Tak se ji podívám obrazovku a tam na mě svítí dialog pro vložení jména a hesla a ještě k tomu předvyplněný ..stačilo jenom stisknout OK, ale ona na to dvacet minut civí a pak volá že nejde internet

- další pipka volala, že ji informační systém neustále vyhazuje nějakou chybu a nepustí ju dál. Tak říkám "jakou chybu"..ona: "ja nevím, ja tomu neorozumím"
Tak tam dojdu, nechám ji pracovat až do té "chyby" a tam stojí napsáno "Nevyplnili jste všechna povinná pole"

- další (tuším ta samá) uživatelka si smazala jméno a heslo do internetu. Tak zavolala abych ji ho řekl. Potud OK, ale pak z ní vypadlo, cituji: "a co ta ženská?"
Tak říkám "jaká ženská"...ona:"No ta co tu je a nemůžu ji smazat"
Tak jsem fakt hluboko zapřemýšlel a pak sem se raději mrknul na její obrazovku.
http://www.sidwell.edu/images/students/emailhelp_1.gif

A tisíce a tisíce dalších...

Kolega chtěl tyhle špeky zapisovat pro budoucí generace, ale zjislil, že by nedělal nic jiného, jenom zapisoval :)

Napsal: pát 21.12.2007, 12:23
od FRENKY
... A vůbec nejkouzelnější je, jak si všichni myslí, že když se to strká do elektriky, nebo to má klávesy, tak to automaticky spadá pod IT oddělení.
Takže jednou za čas musím odpalkovávat žadosti uživatelů o zakoupení skartovačky na papíry..protože "se to přece strká do elektriky, tak to spadá pod IT ne?".
Nebo odkázat uživatele do správných mantinelů při žádosti o opravu psacího stroje (mechanického, neb ten jediný je schopný proklepnout pět papírů najednou)..má to klávesy, šup s tím na IT

Už jenom čekám, kdy mi sem na "opravu" někdo donese piáno nebo topinkovač.

Napsal: pát 21.12.2007, 13:09
od FRENKY
CMK: Taky si nestěžuju (i když to tak může vypadat). Naopak, velmi se tímto bavím a v hospodě tyhle historky přidávám "k lepšímu" u pivka.

Naštěstí mám (a to se nechci nijak chlubit, to je prostě fakt :) ) u vrcholového managementu poměrně silné slovo (co se odborné stránky týče), takže podobné laické pokusy o "reformu" sw vybavení firmy velice rychle rozpráším.

Je zajímavé, že většinou takto kalí vodu nová košťata na managerských pozicích...asi přišli odněkud, kde z nich byli všichni připosraní :)

Napsal: pát 21.12.2007, 13:20
od HV
Sorry za OT ale nedá mi to abych nenavázal :)
Předevčírem mi volala styčná osoba z firmy, o kterou se staráme. "Nemohl byste přijet? Zdá se nám, že se v serverovně něco pálí." No a tak já na to, že mám auto v servisu ale za hodinku ho budu mít a ať si pro jistotu připraví hasící přístroj. Za 5 minut volala znovu ať prý nejezdím, omlouvala se. Že prý si jen kolegyně vedle v kanceláři zapálila františka. *38* :lol:

Napsal: pát 21.12.2007, 13:36
od FRENKY
Koukám, že je to tu samej ajťák.
No je fakt, že ještě před třemi měsíci sme byli na IT 4 lidi, a z toho 3 ozbrojení.
Teď jsem zůstal jenom já a ten čvrtý neozbrojený kolega, ale už studuje na zbroják, neboť střílení se mu velmi zamlouvá :)

Napsal: pát 21.12.2007, 13:47
od brumla
Ja si dotazy vopicek radsi ani nepamatuju..
Koncovejm uzivatelum jeste mirnou neznalost odpustim, ale kdyz se mne spravce site, kterej je za znalost takovejhle veci placenej, zepta: "A k cemu mi vlastne je na tom serveru SMTP?" nebo mi rekne "Ja sem ten server trochu tunil a ted nenabiha, opravte to. Zalohu nemam, protoze zalohovani je zbytecny.", tak nekdy lituju ze sem si neudelal i skupinu C :)

Napsal: pát 21.12.2007, 15:12
od HV
Jojo, souhlas, u koncáků se směju, u "správců" brečím. Jeden ani nevěděl jak pustit ping, druhej mě dnes ve 2:30 probudil sms-kou (mám pohotovost na telefonu) abych mu napsal postup na založení usera v linuxu *4252* . V takové chvíli bych také nejraději střílel. *257*

Napsal: stř 12.3.2008, 8:30
od FRENKY
Ještě přidám jednu dobrou ze včerejšího dne :)

Volá mi výrobní ředitel, že má v našem groupwarovém systému (LotusNotes) nastaveno špatné datum..že mu to tam ukazuje, že je 10. července.
Tak se mu připojim na počítač a samozřejmě jako první jsem zkontroloval systémové datum počítače..a tam byl samozřejmě 10. červenec.
Tak mu volám a povidám:
"Máte blbě systémové datum počítače"
a on na to:
"No já vím, to jsem si změnil já sám, a to má nějakou souvislost?"

Na tohle už jsem jenom zavěsil.