Víš jaké jsou rozestupy letadel (vertikální) na hladinách při řízení letového provozu? Do FLT 410 je to 1000ft (pokud se nepoužívá RVSM tak dokonce 2000ft -jak je na tom Ukrajina z hlavy fakt nevím) ...tudy fakt cesta pro omluvu sestřelení nevede (leda by ruské systémy země - vzduch používaly víc neřízené než řízené střely

)...Když by ozbrojené síly nedodržovaly mezinárodní standardy, těžko by tam aerolinky lítaly, to je prostě fakt...nemluvě o tom, že by toho byl minimálně plný internet (planes, apod.) A to nemluvím o tom, že použití BUKu či KUBu na blind na letovou hladinu, kde přelétávají civilní letadla je prostě demence z principu...útočící letoun už z podstaty bude jinde... Takže pokud to někdo posral, tak operátor systému země-vzduch, bez okecávání. Tedy za předpokladu, že letoun byl sestřelen systémem země - vzduch, který se jeví jako pravděpodobný až k hranici jistoty (vzhledem k dostupným údajům).
A jinak ano, psal jsi, že létaly bojové letouny v radarovém stínu civilních, nicméně při logice použití střely země - vzduch v tomto případném konkrétním případě si obsluha musela myslet, že se jedná o bojový letoun (oproti desítkám jiných civilních letounů), tudíž by k mýlce zásahu civilního letounu mohlo dojít jen tak, že by "Sůčko" zastínilo B-767, protože obsluha se snažila zasáhnout bojový letoun a nikoliv civilní...v jiném případě by se vědomě dopouštěla mnohonásobné vraždy či stejněmnožného zabití z nedbalosti...a to by přece sluníčkoví obránci lidských práv přeložených do ruštiny v žádném případě neučinili
Nicméně jsem přesvědčen, že moje vysvětlení výše je dostatečné
