S474N píše:npc051: termin jako "prijatelna mira rizika" ti asi nic nerika, ze?
Přijatelná míra rizika je konečně něco, o čem má smysl se bavit. Základem pro stanovení , zda je riziko přijatelné, nebo ne, je takzvaná riziková analýza.
Vstupem pro rizikovou analýzu je buď statistika, nebo přinejhorším kvalifikovaný odhad pravděpodobností provedený expertním týmem (dopravní inženýr + psycholog, nikoliv nějaký „Huml“), přičemž jde o stanovení pravděpodobnosti s jakou v podobné situaci řidič nezastaví a napere to někam do kolony.
Samozřejmě pak tu máme část B - analýzu jaká rizika plynou z toho, že prchajícího necháme ujet a zkusíme si ho najít později.
---
Přijatelná míra rizika pak je dáno běžnými technickými normami pro tyto varianty:
Zranění osoby povinné nést z povahy svého povolání riziko - přijatelná míra událostí se zraněním jedné takové osoby je cca 1: 1 000
Zranění osoby nezúčastněné: - přijatelná míra událostí se zraněním jedné takové osoby je cca 1: 10 000
Smrt jedné osoby povinné nést z povahy svého povolání riziko - přijatelná míra událostí se zraněním jedné takové osoby je cca 1: 10 000
Smrt osoby nezúčastněné: - přijatelná míra událostí se zraněním jedné takové osoby je cca 1: 100 000
Nějak takhle se navrhují brzdy v autě, airbagy, hromosvody, úrovně kontaminace pitné vody, požární předpisy, stavební předpisy, ... jenom taktické postupy pro policajty asi ne. někdy se mi zdá, že pro velení policie nejsou policajti lidi, ale spotřební materiál a pro policajty zase nejsou lidi lidi, ale dobytek.
Vzhledem k tomu, že v této zemi není možné dohledat ani rizikovou analýzu související se státem inzerovanou nutností povinného očkování proti jednotlivým chorobám, tak
dost pochybuji, že se někdo s nějakou reálnou rizikovou analýzou takto debilního taktického postupu namáhal.